Dokážete si představit moderní a hravou příručku o novinářských žánrech?
My jsme ji pro vás vytvořili!
Díky ní dokážete základní novinářské žánry rozpoznat v médiích a rozšíříte si své novinářské dovednosti o nové kousky.
Dlouholetý editor deníku Metro Pavel Urban spolu se studenty Vyšší odborné školy publicistiky pozvali imaginární sourozence Šimona a Lenku, aby vás Příručkou provedli.
Šimon právě odmaturoval a chce studovat žurnalistiku, jeho sestra Lenka absolvovala VOŠP a chystá se do praxe. Jejich dialogy, které postupně představí nejzajímavější novinářské žánry, jsou doplněny ilustracemi Jany Zbyňkové.
… konečně příručka, která nenudí …
Projekt podporuje Nadační fond Arnošta Lustiga.
Příběhy a úkoly jsou propojeny s tvorbou a životem Arnošta Lustiga, který začínal jako novinář. Pradědeček Šimona a Lenky byl jeho spoluvězněm a spolupracovníkem, což přináší autentické rodinné historky a archivní materiály.
„Celý projekt vzniká ve spolupráci s Nadačním fondem Arnošta Lustiga. Světoznámý spisovatel byl také novinářem a později pedagogem. Vše se tedy propojuje jak přes jeho činnosti, ale i odkaz, díla a myšlenky, které zde zanechal. V některých textech se tak studenti a žáci setkají s hrůzami druhé světové války. Mladé generaci bychom měli tyto situace připomínat, nejen proto, že příští rok uplyne od konce nejhrozivější války v dějinách 80 let. Je třeba, aby se nezapomínalo, i když pamětníků je čím dál méně,“ uvedl novinář a autor projektu Pavel Urban.
O PUBLICISTICE
Média jsou fascinující. Vynikají pestrostí, inovacemi a rychlým rozvojem. Není proto divu, že se mnoho mladých lidí touží stát novinářem, reportérem, moderátorem, kameramanem, scenáristou, produkčním, marketérem, kreativcem nebo třeba tiskovým mluvčím.
Publicistika je profesní škola médií, která nabízí cestu
ke splnění tohoto snu.
Studenti si pod vedením profesionálů trénují na vlastní kůži mnoho mediálních profesí. Už během studia tak poznají, v čem jsou dobří, jaké mají talenty a kam je srdce táhne. Již 29 let.
Součástí školní projektové výuky jsou vlastní média, která aktivně vstupují do veřejného prostoru. Díky školní Televizi dot, rádiu VYŠŠÍ HLAS, magazínu Generace20 a reklamní agentuře PRO.motion mají studenti možnost vyzkoušet si oslovovat široké publikum, zdokonalovat se a experimentovat.
Nedílnou součástí studia jsou také povinné praxe v televizních a rozhlasových redakcích, v redakcích tištěných i internetových médií a komunikačních agenturách. Absolventi školy mají mezi zaměstnavateli vynikající pověst a je o ně dlouhodobě vysoký zájem.